reklama

Prečo milujeme Majka Spirita ?

Kto je Majk Spirit? Vlastným menom Michal Dušička sa narodil 28.Augusta 1984 v Bratislave.V minulosti spolupracoval so skupinou H16. A s mnohými známymi umelcami ako napríklad MadSkill (Nemecko), Rytmus, Ego, Tina, Čistychov, A.M.O, Moja Reč, DNA (Slovensko), Orion, DJ Wich, Indy (Česko), Nironic (USA) a ďalšími.Majk Spirit sa zaujíma o filozofiu, rád číta knihy a je jeden z mála hip-hopových umelcov na Slovensku s vysokoškolským vzdelaním. Jeho texty sú podľa mojej skromnej mienky ,,dokonalé" !!! Nikdy ho nebudem porovnávať s Rytmusom - on je vraj kráľ ale na Majka určite nemá...Info mám z oficiálnej stránky Majka Spirita www.majkspirit.sk

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Priznám sa, že nie som práve hip-hopový fanúšik určite som si prešla hip-hopovou érou asi ako každý. H16, Kontrafakt to bolo moje, možno pred piatimi rokmi teraz počúvam skôr rock ale Majka Spirita som si naozaj obľúbila.Všetci zachytili kauzu okolo Slávika 2011 keď sa Majk stal objavom roka a takisto zvíťazil v kategórii videoklip roka k songu Hip hop. Majk ďakoval svojím rodičom ale aj Bohu,za zelenú rastlinu - marihuanu. Pre mňa to nebol až taký šok. Majk vo svojich textoch rapuje aj o marihuane. Veľa mladých ľudí fajčí ,,trávu" a pokiaľ to nezájde až do závislostí nevidím na tom nič zlé. Síce je to nelegálne ale jeden, dva jointy určite nikomu neublížia.Marihuana sa využíva aj na lekárské účely a tlmí bolesti. No vrátim sa k téme tento článok nemal byť o drogách ale o Majkovi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Diskografia :

(2004) Kvalitný matriál

(2008) Čísla nepustia

(2009) Antívirus

(2010) Mladý rebel

(11.11.2011) Nový človek

Najviac ma oslovil nový album Nový človek takže sa budem venovať najmä jemu. Na albume sa nachádza 19 songov. Najznámejší song z tohto albumu je určite Ženy treba ľúbiť. Nachádza sa v ňom niečo neopísateľné.Určitý šmrnc,romantika,hrdinstvo,irónia a cit dokopy.To sa v slovenskom hip hope často nenachádza väčšina textov je iba o vulgarizmoch a o trápnych, otrepaných frázach, ktoré každému lezú na nervy ale nikto si to neprizná. Majkove texty su o niečom úplne inom.Majú hlavu a pätu. Vyjadrujú myšlienky, pocity, zmysluplné vety plné múdrosti. Netvrdím,že je to v každom jednom jeho texte. Všetky texty nie sú perfektné na 100% no o 90% Majkových textov to môžem povedať s isotou. Majk sa na nič nehrá ,na žiadneho kráľa. On ním jendoducho je. A ja ho milujem, on sa nedá nemilovať. Možno je to tými textami. Časť z pesničky Ženy treba ľúbiť :

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pravá láska začne a nepozná koniec ,pokiaľ budem na žive nezabudnem vzorec , že naučiť sa ženu ľúbiť to zabrať dá ti, no tú lásku čo jej dávaš ona dva krát vráti.

V tejto vete je pravda, tieto riadky nemusel písať zamilovaný človek, písal ich skôr človek, ktorý v živote a vo vzťahoch niečo zažil.Preto Majk oslovil mladých ľudí.Pamätám si ako som na Youtube čítala kometár k songu od Majka. Pod ním bolo napísané : Konečne môžem tento song pustiť aj rodičom.

Hip hop nemusí byť o vulgarizmoch, drzých rečiach, veľkom egu a bezhlavých rýmoch.Kariéra Majka Spirita je veľký sen.Jeho sen, ktorý sa mu splnil. V pesničke Ži a nechaj žiť nechal srdce:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ži a nechaj žiť a porozmýšľaj či sa treba biť, jedná veľká studňa, bratu pi a nechaj piť. A ty ma nechaj byť, tým kým si želám byť, stratím seba , nemám nič!

V ďalšom songu Legendárna, ktorá je o skupine H16 ospevuje túto skupinu a rapuje aj o tom ako veľa mu dala. Majk si na album pozval aj mnoho hostí ako napríklad Nironic,H16,Celeste Buckingham,Orion,Nironic,Delik,MadSkill,DNA,Suvereno,Cigo,Supo.

A na záver som sem musela dať text songu Hip hop

Hip-Hop

Mier,Rešpekt,Jednota a zábava

Jeden Spirit,Billy stopni bicie nachvilu

Chcem povedať,že mám to,

Mám to,čo nemôžeš si kúpiť

Mám toho dosť pre vás všetkých

A ja to chcem zdielať s vami

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-

REF :

(HipHop) Dobrý Večer Dámi a Páni

Toto je (HipHop)

Práve sledujete to čomu sa vraví

(HipHop),Mladý Rebel s mikrofonom

to sa volá (HipHop),Kultúra tej ulice

a to znamená (HipHop),

Mier,láska,jednota s randa to je (HipHop),

Komunita jedna velka banda to je (HipHop),

Moda,biznis,umenie to je (HipHop),

Gesta,Slangy,Hulenie to je (HipHop),

-

(Á) Chcem len seba vyjadriť,

Nemienim to skryť,mienim sám sebou byť,

Toto je môj shit,Ja viem seba odlišiť

Pritom zarobiť na Jeep,Starý,letím ako šíp

Ja som HipHop, a Nejsom ovca nejsom bábo,

Som tiger,neriadim sa tým čo sa riadi tvoje stádo

Využívam svoje právo,slobode hovorím áno

Býval som hluchý a slepý,ale to je už velmi dávno

Už som HipHop,a poznám ho jak šlabikár

Na prvej strane stojí,Na prvej strane stojí

neobstojí slabí kár,neobstojí slabí kus,není to

hokus-pokus,je to veda,každý pokus vyžaduje fokus,

soul,funk,reagee,dám si další jeger

úsmev jak fing žeger,spirit je starý swager

Dvíham scénu jak heger,

som stále hlavný raper,najväčší mladý rebel

aký kedy bol,a môj blunt stále horí

chladí sa mi šampus,žijem teda tvorím,

taký je môj status,aj keby čo bolo,čokolvek,

čávo,idem svoje,budem je*** bubny až kým pochopíš

to sám čo je,

-

REF :

(HipHop) Dobrý Večer Dámi a Páni

Toto je (HipHop)

Práve sledujete to čomu sa vraví

(HipHop),Mladý Rebel s mikrofonom

to sa volá (HipHop),Kultúra tej ulice

a to znamená (HipHop),

Mier,láska,jednota s randa to je (HipHop),

Komunita jedna velka banda to je (HipHop),

Moda,biznis,umenie to je (HipHop),

Gesta,Slangy,Hulenie to je (HipHop),

-

Hip,to čo vieš,to je základ

Beat ti dáva krídla,a s nim získavaš nadhlad

Vidíš veci aké su,a nie aké sa zdali byť

mali byť,pravdu musíš zachytiť,nepomôžu alibi

Hop,to je to čo robíš s tým čo vieš

Jing-Jang,starý,však to sám poznáš tiež

Drina,Prax,až potom to môže začať,

talent je ti na velku pi** ked nevieš makať

Bud HipHop,na začiatku bolo slovo

Málo kdo je MC ale Raperov je mnoho

DJ je ten pán čo hra muziku,hraje sa s tým gramofonom

Zabáva publikum,

B Boy je lietajúci gumenný chlapec,Salta,Freezy,Kapuje

A je to viac ako tanec

A grafity Má historiu daleku,Steny malovali sa už v jaskyniach praveku

A stále tu je

-

REF :

(HipHop) Dobrý Večer Dámi a Páni

Toto je (HipHop)

Práve sledujete to čomu sa vraví

(HipHop),Mladý Rebel s mikrofonom

to sa volá (HipHop),Kultúra tej ulice

a to znamená (HipHop),

Mier,láska,jednota s randa to je (HipHop),

Komunita jedna velka banda to je (HipHop),

Moda,biznis,umenie to je (HipHop),

Gesta,Slangy,Hulenie to je (HipHop),

-

HipHop

P.S. PEACE PLEASE :)

Denisa Paľová

Denisa Paľová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Rather be dead than cool." Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu