reklama

Prečo milujem Tatry ?

Posledné štyri roky navštevujem Tatry každý rok v letnom období. Tento rok nemohol byť výnimkou, nie som žiadny extra turista so skvelou kondičkou. Naplánovali sme si túry, ktoré sa daj zvládnuť aj pre začiatočníka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mnoho ľudí má na Tatry negatívny názor, všetko je tam predražené, Tatry vlastnia mafiáni atď., ja sa s týmto názorom nestotožňujem. Ubytovanie sa dá nájsť aj lacnejšie, takisto sa dá stihnúť denné menu alebo zájsť na rožky do Popradu. Aj to je možnosť. Môj názor je takýto keď som už na dovolenke resp. výlete tak si doprajem. Aj kávu, aj pizzu, nakúpim si magnetky no jednoducho všetko po čom moje srdce v tej minúte zatúži. Jedinú výhradu mám k parkovaniu, kedže je skoro všade spoplatnené. Neplatili sme iba pri lanovke v Tatranskej Lomnici a v Ski museum taktiež v Tatranskej Lomnici. Inak sme platili všade pri Belianskej jaskyne do ktorej sme sa ani nedostali pre veľký počet ľudí, na Popradskom plese, Štrbskom plese, parkovisko pri lanovke na Hrebienok atď.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším bodom pre ktorí ľudia majú s Tatrami problém je veľké množstvo turistov. Som asi jedna zmála, ktorej to neprekáža. Je sezóna a každý má právo ísť do Tatier, do prírody. Prečo keď sa ľudia správajú slušne, dodržujú predpisy, neodhadzujú odpadky, nerobia hluk by nemohli ísť do Tatier. Každý má na to rovnaké právo, na turistických chodníkoch sa dá pekne počkať, pustiť mamičky s kočíkmi, nestrkať sa, nepredbiehať. Nemala som s tým žiadny problém, ľudia ktorí frfľali, že je v Tatrách veľa ľudí, je to hrozné a viac už v sezóne do Tatier neprídu, by sa mali nad sebou zamyslieť. Namiesto toho aby sa tešili, že ľudia nesedia doma, idú do prírody, že sa turistike na Slovensku darí, kazia svojou zlou náladou a negatívnym postojom náladu aj ostatným ľuďom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj tohtoročný pobyt s priateľom vo Vysokých Tatrách trval päť dní a stihli sme toho prejsť dosť veľa, svalovka musela byť každý deň. Ubytovaní sme boli vo Ville Gold v Novej Lesnej. Skvelé ubytovanie, čisté, majitelia veľmi milí, chodíme tam každý rok a vždy sme boli veľmi spokojní. Prvý deň sme mali ľahšiu túru prešli sme sa okolo Štrbského plesa, ktoré ma vždy očarí. Piť kávu a pozerať sa na Tatry by som mohla asi celý deň. Potom sme sa vybrali na vodopád Skok, ľahšia túra v prvý deň a prvýkrát sme vyšli na Pleso nad Skokom. Krásny výhľad, nevedela som, že tam vôbec pleso dozvedela som sa to až vďaka internetu. Prekrásny výhľad, vrelo odporúčam začiatočníkom, sú tam síce asi tri reťaze ale dá sa to prejsť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý deň sme sa vybrali na naše obľúbené Popradské pleso. Odporúčam každému, podľa môjho názoru najkrajšie pleso v Tatrách. Asfaltová cesta vedie až hore k plesu, takže aj to je veľká výhoda pre rodiny s deťmi ale aj pre začiatočníkov. Z Popradského pleso sme sa vybrali na Ostrvu. Chceli sme tam ísť aj minulý rok len nám nevyšlo počasie, museli sme sa v polovici cesty otočiť. Tento rok sme to už zvládli. Cestou hore je poriadne stúpanie, stále do kopca a môj strach z výšok sa trošku prejavil ale zvládli sme to. Ten výhľad z Ostrvy bol neopísateľný a zapamätám si ho určite do konca svojho života.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretí deň sme mali oddychový aj pre zlé počasie. Chceli sme ísť do Belianskej jaskyne ale bol tam tak dlhý rad, že sme to po polhodine státia na daždi vzdali nemali sme šancu sa tam dostať. Keď sa vyčasilo išli sme na lanovku. Priateľ prvýkrát, ja som už raz bola ale bolo to možno pred desiatimi rokmi tak to bol zážitok aj pre mňa. Kúpili sme si lístky 2v1 keďže sa nám to viac oplatilo. Pretože na druhý deň sme chceli ísť na Hrebienok. Lanovkou sme vyšli na Skalnaté pleso. Bola som tam raz ale už som si to vôbec nepamätala. Krásna priezračná voda, krásny výhľad. Prešli sme sa dookola plesa, zašli na kapustnicu, do galérii. Nevedela som, že tam funguje galéria. Krásne obrazy, skôr moderné umenie. Ďalší deň sme išli na Štrbské pleso a odtiaľ na Jamské pleso. Nikdy som o ňom nepočula. Túra je nenáročná, krásne výhľady do doliny. O Jamskom plese som sa dozvedela cez skupinu na facebooku Vysoké Tatry. Super skupiny, ľudia tam každý deň pridávajú fotky z Tatier, ak máte otázky napíšete im takto som sa aj ja dozvedela o Jamskom plese. Posledný deň bol viac menej oddychový išli sme zubačkou na Hrebienok, potom na Bilíkovu chatu, Vodopády studeného potoka, Rainerovu chatu. Tatry milujem pre ich krásu, prírodu, pokoj, ktorý dávaj človeku. Mám pred nimi veľkú pokoru a majú moj obdiv.

Na Rainerke sme boli prvýkrát a pri tom je to vraj najbližšia chata. Pri chate ma veľmi zaujal strom, ktorý bol podopretý s barlou. Umenie? Alebo pripomienka? Tatry treba chrániť, vážiť si ich a ďakovať Bohu, že obdaril Slovensko práve Tatrami.

Sedlo pod Ostrvou
Sedlo pod Ostrvou 
Denisa Paľová

Denisa Paľová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Rather be dead than cool." Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu